31 maj - Studenten

Imorgon är det dags för Östersunds glada tredje års elever att ta studenten. Jag kom då att tänka på att det är ungefär ett år sedan som jag tog min. Vart tar tiden vägen?
När det var dags för min student så väntade jag Leon och låg då för det mesta hemma och spydde de sista veckorna. En nykter student och jag kommer knappt ihåg någonting trots nykterheten. Om jag inte visste bättre så skulle jag kunnat tro att det var flera flera år sedan som jag tog studenten. Jag har knappt ens kort ifrån min student.

Vart vill jag komma? Ingen aning. Kanske att jag önskar att jag kunde få gå om mina sista tre år i skolan och gjort något vettigt av det. Pluggat hårdare, inte varit så omogen och faktiskt tagit lite ansvar.
Kanske jag vill komma till att det är lättare att vara efterklok. Äh! Studenten var väl rolig. Njut av eran sista dag kära studenter! Njut för fulla muggar, för om inte så kommer ni att ångra er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0