27 september - Föräldraträff nr1

God eftermiddag gott folk!
Idag var det äntligen dags för den första träffen med föräldragruppen. Just denna dag där vi pratade om alkohol och våra egna pappors intresse till förlossning kändes inte så överdrivet behövande.
Visst är det intressant att få veta vad som händer med barnet när man dricker. Men med tanke på att jag aldrig ens skulle ta mig ett glas alkohol när jag är gravid så behövde jag nog ändå inte den informationen.
Dock så fick vi reda på att det är en skrämmande siffa (30%!!!) som faktiskt dricker 1-2 glas eller mer vid olika tillfällen i månaden. Jäkligt egoisktist gjort av dessa mammor med tanke på att barnet faktiskt blir medvetslöst i magen. Usch!!
Nej, nästa gång ska bli lite mer intressant då vi ska gå igenom amning och tiden efter förlossning. Nästa tid är alltså måndag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0