24 september - Magen: en allmän egendom?

Jag har funderat lite över det här som många gravida gnäller på, att deras mage inte är allmän egendom som alla får ta på som dom vill. Jag har kommit fram till att jag inte störs av det. Det är underbart att vara gravid och det är underbart att få skapa ett liv. Visst kanske man funderar när en total främling kommer fram och klappar på magen och börjar prata med den (som flera, flera fleera har gjort de senaste veckorna).
Magen har blivit ungefär som ett husdjur som folk rusar till och klappar så fort dom ser den. Ställer en massa frågor om hur "gammal den är", vad det är för kön och om barnet i magen är snäll hittills. Men låt dom hålla på! Det är ju ett underverk som ligger där och det är någon helt underbart. Klart folk vill passa på att känna och ställa frågor, man är ju för fan nyfiken!
Sedan kanske jag inte vill att magen ska bli gruppvåldtagen av flera främlingar som samtidigt sträcker dit händerna utan att höra om det är okej. Det är respektlöst. Men frågar man så får man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0