20 september - Matlagningens dag

Vilken kort dag det har varit idag! Efter förra inlägget så tog jag mig en låång varm dusch. Efter duschen så började det värka i magen igen så då tog jag och la mig för att vila en liten stund. Vila en liten stund gick jävla snabbt och blev en vila på över en timma, men det får man sånna här dagar.

Till middag idag så kom kreativiteten fram och jag gjorde egna köttbullar till middag tillsammans med potatismos och brunsås.
Till 400 gr köttfärs:
½ dl havregryn
1 dl vatten
1 ägg
salt och peppar efter smak
Blanda havregrynen med vattnet och låt dra i 10 minuter. Efter det så blandar du i ägg, köttfärs och kryddor. VOILA!


Till efterrätt idag så har mitt hjärta gjort glass-smooties. Han tog fram sin söta sida idag:)
Till 4 glas smootie:
8 dl yoghurt (men vi är onyttig och tar vaniljglass)
250 gr frysta bär
1 banan
1 msk honung
1 ½ dl juice (vi tog apelsin/mandarin/äpple)
1 msk pressad citronsaft
Blanda rubbet och mixa! Låt gärna glassen stå framme ett litet tag innan så blir den lättare att mixa ner tillsammans med det andra.


Så nu ska jag och Tommy titta på innebandy som börjar klockan 19 och frossa i smooties. And that's my night!
Imorgon är det dags att jobba igen. Ska faktiskt bli skönt att få jobba av sig och hålla på med det som man verkligen tycker om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0