6 oktober - Att vara gravid och försöka sova

Jobb jobb jobb jobb. Ja, jag älskar faktiskt mitt jobb. Trodde dock aldrig att jag skulle överleva denna arbetsdag för jag var så himla trött.
Jag fick sova ca 30 minuter åt gången inatt. Vaknade, var kissnödig, rulla upp ur sängen (inte lätt med stor mage, haha), lägga sig och somna om, vakna, ont av foglossningen, leta ny sovställning som kroppen tål, somna, vakna, kissnödig, rulla upp ur.... och så har det hållt på varannan gång var 30e minut inatt.
Sen så får jag inte sova mot Tommy längre då han tycker att jag andas som en väderkvarn, haha! Måste faktiskt erkänna att andningen har blivit tyngre som dom säger, men inte märker väl jag det när jag ska sova och vill kramas:)

Vecka 30+1 alltså och magen är stor! Min mysiga mage som ser ut att kläckas när som helst.
Nästan varje kund på jobbet kommenterar, pekar och säger: "OOJ vilken mage! Den måste ju komma ut när som helst va?" Näe, säger jag då. Det är inte först än i december. Då blir deras ögon ännu större och jag får en blick som man skulle kunna tyda som medlidande. Lika roligt varje gång:)
Fast å andra sidan så förstår jag dom. Lilla jag på 153cm ser lite rolig ut när jag går runt med en mage som mäter i omkrets mer än 100cm. Jag ser ut som en vandrande köttbulle och Mikaela lyckades få en jädra bra bild på det uttrycket.

Undra hur stor den där killen där inne är egentligen?

Kommentarer
Postat av: M

men du... fasen vilken vacker bild <3 <3

2010-10-07 @ 17:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0