4 oktober - Bebisnoja

209 dagar klara utav 280
71 dagar kvar
1704 timmar kvar tills den beräknade dagen
102240 minuter


Jag börjar bli rastlös. Trots att jag vill att han ska ligga där inne tiden ut så vill jag ändå att han ska komma ut nu så jag får krama om mitt lilla pyre. Ikväll så gör jag ingenting annat än sitter och tänker på honom och tiden framöver. Man blev ju som lite extra längtansfull när man såg videon idag på nyfödda sötnosar.

Jag har börjat blivit stressad inför förlossningen också. Det känns som att det är en massa som inte är gjort fram tills det är dags. Jag måste faktiskt sätta mig ner och börja på en lista över det som skall ha fixats tills dess. Saker som:
Hämta den nya spjälsängen
Göra om/klart på barnens rum
Köpa barnvagn
Köpa amningskudde
Köpa ny "madrass" till skötbordet
Köpa nya fina sängkläder till Saga och pyret
Förbereda väskan tills BB - you never know liksom
Klippa/färga håret medans jag har tid över och orkar
Skicka in alla papper till försäkringskassan
Storstäda så det är fräscht och fint när vi kommer hem

Massa onödiga saker säkert, men för mig känns dom jätte viktig för man vet aldrig när det verkligen ÄR dags och jag vill att allt ska vara klart och perfekt när pyret kommer till världen.
Tur jag ska på IKEA i helgen så jag kanske får någon shopping punkt klar. Extra tur att Tommys mamma är lika galen i IKEA som jag, haha!

Nej, nu blir det banne mig sängen och gruva mig mer över att hinna en massa. Eller kanske slappna av skulle vara ett bättre alternativ? God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0