10 oktober - Magen växer och kliar

Blev en mysig tur till staden och efter det så bjöd vi svärföräldrarna och Tommys lillasyster på middag:)

Magen idag:
Idag har magen börjat kliat. Jag blir tokig, hur får man bort det?! Finns det någon kräm att köpa? Det kliar och kliar och kliar och slutar aldrig att klia! Känns som att jag kommer att klia mig igenom enda in till bebis snart. Fast ja..ni förstår. Det kliar helt enkelt. Jag vet att det kliar pga. att magen växer och huden töjs iallafall, så det är ju inget farligt.
Nog kan man säga att magen växer också! Inatt tog magen sista språnget till en utputande navel. Idag när jag duschade så såg jag att naveln buktade utåt vilket den inte gjorde igår. Det kändes mysigt, då vet vi att våran prins växer iallafall:)
Stenhård är magen också! Huden är verkligen spänd och hård, så man kan inte trycka på magen. Annars så brukar den ju vara mjuk och bli hård när jag får sammandragningarna. Ska lägga mig i ett bad snart och se om muskulaturen runt magen slappnar av så den mjuknar lite.
Mys magen♥ Nästa vecka börjar vi räkna ner på 8 veckor och nu myser vi allt vi kan här hemma med magen då den finns kvar. Helt plötsligt gick tiden jätte fort!

Kommentarer
Postat av: Emie

gör en sån gipsmage vettja :)

2010-10-10 @ 20:28:37
URL: http://emien.blogg.se/
Postat av: Anonym

På jobbet brukar vi smörja gamlingarna med en kräm mot klåda och torr hud. Tror att den kallas typ pevaryl eller något i den stilen. Kan ju kolla upp på onsdag.

2010-10-11 @ 19:12:04
Postat av: Anonym

/Marielle T

2010-10-11 @ 19:12:32
Postat av: Marielle

Har kollat upp det nu och det heter CanoDerm! Smörj magen med det 2 ggr om dagen så blir det bättre inom 2 dagar :-)

2010-10-15 @ 07:59:51
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0