9 november - Grovstädning

Att plocka leder lätt till att damma som leder till dammsuga som leder till skura. När man ändå skurar så sprayar man köket och inser att fläkten är äcklig. Påtal om äcklig, visst såg champangeglasen i vitrinskåpet lite dammiga ut? När glasen som är dammiga ändå ska diskas så kan man ju passa på att skura dörrarna som inte ser fräsch ut och damma listerna osv. osv. osv. osv.....

GISSA OM LÄGENHETEN SER FRÄSCH UT NU?!
Eftersom jag mått så himla bra idag och inte haft ont så har jag passat på att grovstädat så det ser fräscht ut till julen och tills lillen kommer ut. Nu behöver vi ju bara underhålla golven med dammsugning och lite skurning tills dess.
När jag ändå är på gång och varm i kroppen så ska jag vika tvätt och sortera ut kläder som är försmå för Saga. Hon växer ju så fort nu så kläderna hinner knappt användas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0