4 november - Smaker, lukter och begär

Att vara gravid är en underbar händelse i sitt liv, det lovar jag. Men det finns några saker jag ser fram emot när kulan är borta förutom att lillen är ute och jag får mysa varje dag med honom:

Att kunna ta på sig skor/strumpor utan att bli andfådd
Att kunna sitta ner och ta sig upp utan att ha betett sig som en tjur i en glasaffär.
Sova på mage
Få sova utan att vakna och måste kissa varje timma

Sen så finns det faktiskt en sak som jag hoppas minskar och det är mitt luktsinne. Under alla dessa veckor har jag varit sugen på saker i små omgångar, men jag har inte varit dödligt sugen att jag grinar om jag inte får det. DÄREMOT har jag den känslan med lukt. Jag har fått ett galet begär av att måste känna lukten av vissa saker som:


Bil/cykeldäck
Avgaser från fordon
Svets (Tommys arbetshandskar tex.)
Insidan av garage
Källare
Vindsvåning

Jag kan känna en längtan efter dessa lukter och istället för att grina efter mat så kan jag nästan bli gråtfärdig om jag inte får känna någon utav dessa lukter. Igår tex. när jag var på Clas Ohlsons så var jag tvungen att gå till cykelavdelningen för att få känna gummilukten från däcken.
Vissa vill äta saltgurka, jag vill lukta på däck!

Kommentarer
Postat av: Emie

hahahahha! :D

2010-11-05 @ 15:20:17
URL: http://emien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0