14 november - Får bli en lista

Jag fick reda på att jag var gravid: Kvällstid den 11 april.

Såhär fick jag reda på det: Känslan i magen sa att det var så, så jag gjorde två test. Ett på påsken som inte visade positivt, men känslan i magen var kvar så jag gjorde ett nytt veckan efter och det visade plus.

Detta gjorde jag efter att jag fått beskedet: Grät och skrattade av lycka. Gick sedan direkt ut i köket och stoppade testet framför ögonen på Tommy. Charmigt jag vet, haha! Sen fick jag panik och efter att ha gått en promenad så kände jag bara glädjerus. Kan ju slänga in att jag inte kunde sova den natten!

Hur berättade du det? Mamma sov hos oss den natten, så dagen efter så sjukanmälde jag mig och kröp ner hos henne i sängen och bara pratade. För min far och plastmor så samlade jag familjen vid köksbordet och för Tommys föräldrar så skrev vi "Hej farmor och farfar" på magen och åkte dit:)

Jag tror det kommer att bli en: Det är en pojke.

Det här undviker jag att äta och dricka: Undviker laktos för det mesta (blivit extra känslig). Annars försöker jag hålla mig till det som man ska/inte ska.

Lukter som jag inte klarade av i början: Lukter av mat. Huvva!

Saker jag blivit beroende utav: Lukter! Skrivit om detta i ett inlägg längre ner.

Första gången det rörde sig i magen: Omkring vecka 18-19.

Första gången det började sparka ordentligt: Osäker, men kanske vecka 21.

Såhär kändes de första sparkarna:
Underbart!

Magen började synas: Såg pluffsig ut runt vecka 15-16, men riktiga synen kom efter vecka 20.

Såhär kände jag vid ultraljudet: En extrem oro och lycka.

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det: Jag grät av lycka, så jag antar att det var gläjde och lättnad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0