30 augusti - Chailatte

Sitter framför tvn och smuttar på en chailatte. Fick chai te av Mikaela när jag tog studenten och det passar mig utmärkt nu när hösten står på tröskeln! Jag tar en "kupa" med te och blandar med 3dl kokande vatten och låter det dra medans jag värmer på 3dl mjölk. Sen tömmer jag i mjölken och rör ihop allt. Det är ju inte så man gör, men jag tycker att det blir gott och för att få till den extra sötman så tillsätter jag en klick ljus sirap. Mums!

Nog om te! Jag pratade nyss med Tommy om höstens innebandy. Han spelar ju i Jemtland innebandy (Ja, laget stavas med e och inte ä) och deras första hemma match är i oktober. Gissa om jag längtar! Jag är inte den största sportfantasten, men jag riktigt gillar att titta på hans innebandymatcher. Inget annat, haha!
Hoppas ni Jämtlänningar stöttar JIB denna säsong och följer deras matcher! Annars får ni skämmes!

Nej, jobb hela dagen imorgon och avslutar med ett möte på kvällen. Återkommer imorgon kväll med förhoppningsvis en bild på magen då jag går in i vecka 25.
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0